Dato/klokkeslett: 09 Sep 2010, 06:44

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
 tips?? 
Forfatter Melding
Juniortroller
Brukerens avatar

Innlegg tips??
lurte på om noen hadde noen råd til hvordan eg får tak i dei store!!! :lol:

Eg har nå holdt på med trolling i litt over et år, så eg er ganske fersk.

Det som er frustrerende er at eg ser endel stor fisk på ekkoloddet, varierende dypder. Alt fra ca. 10 meter til ned mot 50 meter. Eg har 2 dyp rigger men er veldig sjeldent at det biter på der nede, som regel er det i overflata å det er stort sett små fisk.
Eg har prøvd kort lengde mellom agn og lodd, og eg har prøvd lang lengde. med og uten lokke skje, har prøvd alt i fra vk2 til mindre lokke skjeer i div farger. har prøvd med lys stav og LED blinkere uten resultat..
For å nevne noen eksempel på agn har eg brukt: div. rapala bla. husky, bomber 15a, apex i ulike lengder å farger, tassie, brissling-med og uten lokke skje, spinnere, div. sluker. Ja til og med plastikk blekksprut (faktisk) :D alt mulig rart av vobblere i størrelse 4-19 cm.

Vet snart ikke hva eg skal prøve... ser jo fisken men får`n ikke til å bite!!

Er veldig takknemlig for tips og råd!

mvh Jan Erik

21 Jul 2010, 19:47
Profil Send en e-post
Styremedlem NTF
Brukerens avatar

Innlegg Re: tips??
Det du ser på loddet(stor fisk) skal du ikke bry deg om.Behøver ikke nødvendigvis værestor fisk selv om du får klare store buer.

Viktigst er og fiske og ha mange timer.Da biter det før eller senere.
Du skriver ikke hvor og etter hva du fisker,men normalt sett på ørret så er det ned til ca 15 meter en får mest på rigg.50-70fot bak kula ned til 25-30fot og kanksje inntil ca 15-20fot bak når du fisker dypere.
Agn er meget forskjellig fra tid til annen.er bare og prøve div til det biter.
Men som du sier du får fisk i overflata og det er nok oftest lettest og treffe fisken der også etter min mening.

www.teambakkaviberg.blogspot.com

22 Jul 2010, 16:01
Profil Nettside
Global moderator
Brukerens avatar

Helt enig med Kristian. Det er barer å bruke timer..... Nytter ikke å reise utpå et par timer å tro at man skal nappe opp ørreter... Hadde det vært så lett hadde jeg ikke giddi og drivi med dette:-) Nei, før eller seinere biter det... Bruker du noen wobblere eller agn du har trua på, eller som du har fått tips om, er jeg sikker på at det biter før eller seinere. Du får nok 90-95 % av dine fisker i overflata... Fisker aldri dypere enn 15 meter... Hender jeg fisker fisker på 5-6 meter og 60-70 meter bak kula... bra fangster på dette...

www.trollingklubben.no

22 Jul 2010, 19:08
Profil Nettside
Juniortroller
Brukerens avatar

Fisker etter ørret i Fyresvatn. Har endel timer utpå her etterhvert ja, skal ut i natt også for å prøve nattefiske :D
Har somregel 5 stenger i overflata, 4 stk på planerboard på babord side og en stang den andre vegen! Og 2 på dyp rigg!
Prøvde slike "gummifisker" i går ca.8 cm. lange, har ikke hatt trua på det noe særlig helt til i går.. beit bra på dei gitt, har dere erfaringer med slike? husker ikke helt hva dei hette men.. Ser naturlige ut!!!
Hva med lys på dyp rigg? Noen erfaringer med det?
Eg pleier å kjøre på kryss og tværs :D når eg ser store buer på loddet, men kanskje det er bedre å leite litt etter sik stimer!?

Eg har nok også fisket for dypt, 20-30 meter av og til dypere!

Takker for svar. :lol:

mvh Jan Erik.

22 Jul 2010, 21:12
Profil Send en e-post
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet